HISTORIA SPÓŁKI

Spółkę Janmedia Interactive otworzył pan Mateusz Makagon. Na początku pan Mateusz prowadził spółkę w formie prawnej Sole Proprietorship, założonej w stanie Wirginia w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej. Spółka ta nazywała się Mateusz Makagon DBA Janmedia (DBA jest akronimem anglojęzycznego stwierdzenia „Doing Business As” co tłumaczy się na Prowadzi Interesy Pod Nazwą.) Spółka ta prowadziła interesy we współpracy z wrocławską firmą Impact, prowadzoną przez panów Dominika Kosika i Michała Błaszyczyka, oraz później z firmą Xicom Technologies wywodzącą się z Indii.

Pod koniec 2002r. pan Mateusz Makagon wspólnie z przyjacielem z liceum, panem Jakubem Kammą otworzyli na przełomie roku na terytorium Polski Spółkę Jawną o nazwie „Janmedia Interactive” Spółka Jawna J. Kamma M. Makagon. Natomiast na terytorium Stanów Zjednoczonych doszło do przekształcenia Sole Proprietorship pana Mateusza w wirgińską Korporację, o nazwie Janmedia Interactive Inc.

W 2004r. za poradą znajomych księgowych i prawników firmę „Janmedia Interactive” Sp. J. przekształcono wpierw w inną Spółkę Jawną a następnie w Spółkę z Ograniczoną Odpowiedzialnością.

Od lata 2004r. Janmedia Interactive Inc. i „Janmedia Interactive” Sp. z O. O. wspólnie świadczą usługi na rynkach polskim, europejskim i amerykańskim. Firmy prowadzą działalność usługową w zakresie szerokopojętego IT, przy czym główna działalność dotyczy budowy, utrzymywania i hostingu witryn internetowych, realizacji grafiki pod internet oraz pod druk i świadczenia usług pokrewnych jak konsultacje i szkolenia z webusability.

Od 2003r. Janmedia rozwija autorski system zarządzania treścią w internecie, znany po angielsku jako „Rainforest Administration Suite”. Architektem systemu jest pan Filip Wośko, osoba, która dołączyła do drużyny w 2003r. Jednakże z uwagi na rezygnację w 2008r. pana Wośko z uczestnictwa w firmie, osobą najdłużej zaangażowaną w programowanie i rozwój systemów Rainforest jest pan Przemysław Kulik, z wykształcenia Fizyk Komputerowy. Rainforest to klasyczny CMS („Content Management System”) ale zbudowany na niezwykle zaawansowanej technologii dostępnej w internecie, „Java 2 Enterprise Edition” czyli J2EE. Rainforest to system, za pośrednictwem którego właściciele i uprawnieni użytkownicy witryn internetowych zbudowanych na tej platformie, mogą nanosić w nich zmiany bez konieczności znajomości zasad programowania, HTMLu i grafiki. Struktura plików w kombinacji z bazą danych i specjalnych systemów buforujących skutkuje niezwykle pojemnym CMSem, który jest w stanie w czasie rzeczywistym koordynować setki tysięcy wpisów w bazie danych, z którą system jest integrowany. Janmedia Interactive, w różnych formach prawnych, stworzyła jak dotąd ponad dwieście tego typu systemów, dla osób prywatnych, jak i dla firm małych i dużych oraz dla organizacji rządowych i organizacji użytku publicznego.

Po za realizacjami na systemie Rainforest, Janmedia ma także kompetencje dotyczące systemu CMS o nazwie „WordPress”, na którym zaczęto produkcje w drugiej dekadzie lat dwu-tysięcznych, z inicjatywy ówczesnego Zarządu, który przewodniczył pan Tomasz Kulczycki. Jak dotąd stworzono kilkadziesiąt systemów WordPressowych. System ten wyznacza się prostszym procesem wdrożenia, który nie wymaga ingerencji programistów przy wystarczająco znającym się na systemie webmasterze.

Rozwój działalności Janmedia Interactive w dziedzinie szkoleń webusability to zasługa wielu ekspertów, ale przede wszystkim pana Jakuba Andrzejewskiego, który na łamach Janmedia Interactive współtworzył rozpoczęcie pierwszego w Polsce blogu o tej tematyce. Blog by ewentualnie wygasł, gdyby nie dedykowane wsparcie wielu innych ekspertów po odejściu z firmy pana Andrzejewskiego, w tym dzięki pani Annie Liszewskiej, panu Krzysztofowi Rogalnemu i pani Joannie Staromiejskiej.

Po za systemami CMS oraz szkoleniami webusability, Janmedia Interactive brała także udział w skomplikowanych wdrożeniach na platformie „UNITY” dla klientów jak Nokia Siemens Networks. Pod przewodnictwem Dyrektora Kreatywnego pana Pawła Cichonia realizowano także projekty na technologiach „Adobe FLEX” i „Adobe AIR”. Natomiast Dyrektor Kreatywny pan Marcin Siwak doprowadził do wejścia firmy Janmedia na rynek tworzenia Appów, kierując w ramach firmy produkcję gry „PuzzWORD”. Osobą najdłużej zaangażowaną w sprawowanie nadzoru nad procesem kreatywnym w Janmedia jest pan Andrzej Szczygieł, który uczestniczył i w polskim i w amerykańskim oddziale spółki i był odpowiedzialny m.in. za stworzenie Logotypu dla marek handlowych JANMEDIA oraz RAINFOREST. Janmedia Interactive prowadziła też inne nietypowe wdrożenia przy wykorzystaniu przełomowych technologii, w tym zbudowanie portalu e-Edition dla waszyngtońskiej gazety The Washington Times, projekt korzystający z kilku różnych technologii promowanych pod marką Adobe, i wdrożonych pod nadzorem pana Rafała Bernaczka.

Dotychczasowy rozwój firmy nie byłby możliwy bez dyrektora działu strategii, pani Lidii Kozik. Wspólnie z panią Małgorzatą Lukjan-Engel doprowadziły do wdrożenia w firmie szeregu profesjonalnych procesów projektowych bazowanych na międzynarodowych standardach jak Atlassian i JIRA.

Jesienią 2018r. doszło do rozłamu w Spółce po nie udanej próbie przejęcia firmy przez konkurenta, który nie wywodził się z Wrocławia. Od wiosny 2019r. Zarząd w „Janmedia Interactive” Sp. z O. O. sprawuje ponownie pan Mateusz Makagon.



<< POWRÓT DO STRONY WEJŚCIOWEJ






HISTORIA SPÓŁKI >>

OFERTA >>

ZESPÓŁ >>

ZOSTAW WIADOMOŚĆ >>







Janmedia InteractiveSpółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością
ul.
Wyścigowa 56E
53-012
Wrocław

Tel.: +48 51 315 3298
E-mail:
biuro@janmedia.pl




© 2021-2023 JANMEDIA INTERACTIVE INC. & „JANMEDIA INTERACTIVE” SP. Z O. O.