make it fresh

Odkrywaj z nami nową rzeczywistość.

12.09.16

Warsztat jest najlepszą inwestycją

Warsztat jest najlepszą inwestycją

Od jakiegoś czasu zauważyliśmy, że projekty, które poprzedzone były warsztatem z klientem, w rezultacie przebiegały dużo szybciej i nie wymagały znacznych poprawek. Przyczyną tego jest współpraca oraz wzajemne zrozumienie się. Wspólne wypracowanie rozwiązania jest bardzo korzystne dla projektu, powinni o tym wiedzieć wszyscy, którzy planują poszerzyć swój biznes o nową stronę internetową lub chcą wprowadzić zmiany w obecnej.

 Ale od razu warsztat? Spotkanie nie wystarczy?

Jeśli chcesz otrzymać profesjonalny produkt, który sprosta Twoim oczekiwaniom, to samo spotkanie może okazać się niewystarczające. Jedno od drugiego różni się przede wszystkim tym, że podczas spotkania rozmawia się o problemach, a na warsztatach opracowywane są rozwiązania. Uczestnicy przedstawiają swoje pomysły, a następnie zastanawiają się nad ich prawidłowością pod okiem specjalisty. Obowiązkowo zostaje ustalony scenariusz, dzięki któremu zachowany jest pewien porządek co uniemożliwia pominięcie ważnych kwestii. Na zakończenie tworzony jest raport, który można wykorzystać w celach biznesowych lub np. przekazać pracownikom w firmie. Stała współpraca ze specjalistą, pozwala otrzymać wskazówki oraz rozwiać wszelkie wątpliwości.  Nawiązując do chińskiego przysłowia “To co zrobiłem znam. To co widziałem, zapamiętam. To co słyszałem zapomnę.”  staramy się, aby każdy uczestnik brał czynny udział, oraz wzbogacał również swoją wiedzę.

Podczas naszego warsztatu UX tworząc persony pod okiem eksperta lepiej poznaje się swoją grupę docelową oraz jej potrzeby. Jest to podstawowe zadanie, pozwalające zrozumieć swoich użytkowników i ułatwia wypracowanie dla niego odpowiedniej ścieżki w serwisie. Podczas sortowania kart można wyodrębnić wstępną propozycję architektury informacji. W przypadku dużego zaangażowania uczestników jest też szansa, aby wypracować wymagania biznesowe.

 Jak przygotować się do warsztatów?

Na sam początek dobrze jest wypełnić formularz, który pozwoli specjalistom dobrze dopasować warsztat do potrzeb biznesu. Warto też wspólnie ustalić cel warsztatu, czyli wyodrębnić co ma być jego produktem. Przede wszystkim trzeba zabrać ze sobą zapasy energii i zaangażowania ponieważ warsztaty z założenia są aktywną formą i bez chęci uczestnictwa i wypracowania wspólnych rozwiązań, po prostu nie warto się na nie decydować. Należy pamiętać też o otwartym umyśle, ponieważ podczas warsztatu można zdobyć przydatną wiedzę, którą dobrze byłoby zachować.