make it fresh

Odkrywaj z nami nową rzeczywistość.

16.10.17

Sklep internetowy - drugi składnik sukcesu

Sklep internetowy - drugi składnik sukcesu

W poprzedniej części artykułu zdradziliśmy pierwszą rzecz, od której zależy szybkość ładowania stron internetowych. Dzisiaj odkrywamy drugą stronę hostingu – sprzęt, na jakim usługi są uruchomione. Dobór odpowiedniego sprzętu wynika z wielkości sklepu, ilości transakcji i w określonych przypadkach – od specyficznych funkcjonalności, jakie dany sklep obsługuje. A zatem co polecamy? 





KTÓRY SERWER WYBRAĆ?

Dla sklepów, które dopiero wchodzą na rynek i mają niewielkie obroty, proponujemy skorzystanie z hostingu www (współdzielonego). Charakteryzuje się on tym, że dostawca usług umieszcza sklep na serwerze, który obsługuje również inne serwisy www. Taka usługa z reguły nie gwarantuje zasobów sprzętowych na wyłączność, jednak jest dobrym rozwiązaniem na początek. Dzięki temu można znacząco obniżyć koszty bieżącego utrzymania infrastruktury i przeznaczyć je na rozwój samego sklepu lub działania marketingowe, które przyniosą zyski w dłuższej perspektywie czasu.

Należy również zwrócić uwagę na wybór odpowiedniego dostawcy usług hostingowych, gdyż można trafić na takiego, który maksymalizuje swoje zyski przeciążając serwery, co skutkuje spadkiem wydajności serwisu. Stąd, jest to rozwiązanie odpowiednie dla prostych sklepów, np. opartych na WordPress i nieskomplikowanym szablonie.

DLA WTAJEMNICZONYCH

W przypadku bardziej rozbudowanych funkcjonalności sklepu lub bardziej wymagającego szablonu użytego do budowy serwisu, rekomendujemy hosting w oparciu o serwer wirtualny (VPS).

Serwer wirtualny to część serwera fizycznego, która jest wydzielona na usługi danego klienta. Dzięki temu, dane są odizolowane od innych serwisów, co zwiększa poziom ich bezpieczeństwa. Ponadto, w ramach serwera VPS dostajesz określone zasoby wyłącznie na potrzeby działania swoich serwisów www. Otrzymując do dyspozycji oddzielny system operacyjny, możesz też ustawić parametry serwera www, aby działał wydajniej dla Twojego sklepu, jak również zainstalować własne, dodatkowe oprogramowanie, np. do obsługi cache w pamięci RAM serwera, co przyspiesza działanie sklepu i odciąża dysk, aby możliwe było obsłużenie większej liczby klientów.

Chcąc być o krok przed konkurencją, możesz wprowadzić ułatwienia dla klientów w postaci nowych funkcjonalności w sklepie. Te jednak wiążą się z większym użyciem zasobów sprzętowych, dlatego warto zadbać o ich gwarantowaną ilość.  

DLACZEGO VPS?

Warto wspomnieć, że serwery VPS mogą działać na zasadzie dzierżawy zasobów w ramach danego serwera dedykowanego lub też w chmurze. Zasada działania jest podobna, jednak dla serwera w chmurze, przestrzeń dyskowa jest z reguły podłączona z macierzy (poprzez sieć) i umożliwia przełączanie serwera VPS pomiędzy różne serwery dedykowane z zachowaniem tych samych danych. Jest to usługa droższa w utrzymaniu, lecz jest bardziej odporna na awarie sprzętowe – uszkodzony serwer można łatwo zastąpić poprzez przeniesienie usług na inny.

Wymienione wyżej rodzaje hostingu to nie jedyny wybór jaki masz. Dla dużych sklepów eCommerce, warto rozważyć dedykowane serwery. Dlaczego to często najlepszy wybór, dowiecie się z ostatniej części artykułu.